Valet 2010

 Sitter och läser lite om dom olika partierna som är med i valet nu i år ( vet vissligen redan vilka jag ska rösta på) men det är kul att läsa om vad mycket skit dom andra partierna kommer med och lovar. Satt även och läste på Flashback forum om Sverigedemokraterna folk påstår att dom är rasister/ främlingsfientliga och allt sånt men hur kommer det sig då att till och med invandrare tänker rösta på dom för att dom tycker det dom står för är bra?
Läste en tråd på Flashback och fick mig ett gått skratt ....
https://www.flashback.org/1265232 men då kan fasen inte folk komma och säga att man är rasist och diverse grejer.
 Jag har verkligen inget emot invandrare, så länge dom sköter sig och anpassar sig till våra seder och så. Men visst tycker jag man borde begränsa invandringen som våra grannländer har gjort, för det finns för det första inte ens jobb så det räcker till folket som bor här i sverige, vi har folk som är hemlösa och barn som far illa. Vi kanske borde tänka på att ta hand om det folket som finns i sverige idag först och främst. Har även läst en blogg under ett tag nu, men tyvärr blir det inga mer inlägg då personen i fråga gick bort i höstas, men mycket av det han säger har han rätt i och han verkar vara mycket påläst och veta vad han pratar om.. Är det nån som vill läsa finns länken på sidan under rubriken Länkar där det står Rakryggad, där finns det mycket intressant läsning för den som är intresserad.
Hoppas att valet är över snart, börjar bli trött på den jäkla hysterin som är nu.. kan knappt kolla på tv eller läsa tidningen utan att det står massa skit om alla partier, det är smutskastning hit och smutskastning dit..SUCK. Men jag hoppas SD kommer in i riksdagen i år och skakar om lite där uppe för det behövs verkligen.. och vad det verkar som så blir det allt mer folk som inser att det dom säger har dom inte så fel i. En annan sjuk grej jag blir irriterad över nu som jag har läst om det är alla partiers valvideos som visas hit och dit i tv och spelas i radio, MEN SD's video och radiokampanjer stoppas.... Hur rättvist är det?? Har inte vi yttrandefrihet i sverige? eller är det bara när det passar svensson eller rikemansfolket? När ska vi inse att gör vi inget snart kommer det inte finnas nått sverige kvar?
 Men läste att danmark ev skulle gå till europarådet angående hur SD behandlas i sverige och sen hoppas på att europarådet kommer övervaka valröstningen så det inte blir massa fusk. JAh hoppas verligen dom gör det för rätt ska ändå vara rätt.. oavsätt vilket parti det gäller. 
http://nyheter.se.msn.com/artikel.aspx?cp-dokumentid=154541685
 Tycker SD har mer att erbjuda ev vad till exempel Moderaterna har, titta bara hur dåligt allt vart sen dom kom till makten sist.. Vi som är arbetslösa har det riktigt kämpigt, tänk alla sjukskriva som är riktigt sjuka som tvingas ut på jobb... Är det rätt??
 Tycker vårat landär på väg att spåra ur... en gång var jag stolt att vara svensk.. men nu vet jag inte längre. Känns som om det inte finns nått kvar av det landet jag minns för typ 10 år sedan. ( Nej jag är inte rasist, men jag är stolt att vara svensk) och jag tycker det behövs göras nått radikalt för att det ska bli ordning igen... Vad har vi igentligen kvar som är svenskt? vi får inte sjunga den blomstertid på skolavslutningar längre för det anses stötande mot andra, vi får inte ha vilka kläder vi vill utan att bli kallade rasister, vi får inte spela nationalsången när och vart vi vill- Ja då är man rasist... Tänk om man vill göra det för att man är stolt över sverige? inte för att man hatar alla som inte är härifrån. Jag tycker hela den här rasist/främlingsfientliga grejen helt har spårat ur. Vi har väl ändå yttrandefrihet i sverige?
Men tycker rätt ska vara rätt, får inte vi bära vilka kläder vi käner för att ha hur kommer det sig då att folk får gå med burka och sånt? Varför får dom men inte vi??

 Vart ett långt inlägg men det är frågor och funderingar jag står för... tycker inte vi svenskar ska få glömma bort våra seder och traditioner för att andra tycker det är stötande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0