Jahopp det var den skiten då

Det verkar som om svenska folket inte lärde sig nått efter förra gången... Nu kan man vänta sig att dom nästa 4åren kommer bli skit med då. Det är nästan så man skäms att vara svensk nu alltså.. Hur fan tänker det svenska folket? att folk är så giriga att dom bara tänker på hur dom ska tjänar pengar som mest, girighet kallas det. Våra hemlösa, våra arbetslösa är inte dom värda ett skit i andras ögon längre? Folk kämpar med att försöka hitta ett jobb ( vilket inte är det lättaste i dagens läge) men får dom nån sympati eller medkänsla? Nej, istället kallas dom för parasiter på samhället av den svenska statministern * skakar på huvudet*. Hur kan vi tillåta att det händer igen? Är verkligen svenska folket så blinda? Eller vill dom henlt enkelt bara inte se?

Men SD kom in i riksdagen i år med 5,7% av rösterna.. Men det har blivit ett ramaskri av det. Nu handlar tydligen inget om alla löften och skit dom har lovat, nu sista tiden har fokuset bara varit riktat på att smutskasta SD. Helt plötsligt vart det mer värt än det svenska folket? Det visar ju verkligen vilken nivå svenska politiker ligger på... Och den där Lars Ohly ska vi verkligen inte prata om, vaddå vara tillbax på sandlådenivå? Att vägra gå in och smika sig bara för att Jimmie Åkesson satt och blev sminkad. Hur förbannat löjligt är inte det?? och han vill representera sverige? Oh fy fan vilken tragedi i så fall.

Det är fan så att man blir illamående.. När man har lyssnat på valvakan idag så har fan typ 5% av det domn sagt rört deras valfrågor medans 95% har handlat om att smutskasta SD. Vad hände med den svenska yttrandefriheten? Eller jo just ja.. den gäller ju bara så fort man säger rätt saker som passardom ja.. Det hade jag glömt bort, passar det inte dom så blir man utfryst, klassad som rasist, utstött och nervärderad. Näst intill spottad på. Har inte vi som svenskar rätt att få säga vad vi tycker utan att bli klassade rasister hit och dit.

Jag har verkligen inget emot invandrare, så länge dom sköter sig och så visst fine inga problem alls, men missköter dom sig så vad fan skicka hem då... Varför ska vi svenskar bli behandlade sämre? javisst det finns domn som flyr från krig och diverse, ja det är synd om dom, MEN vårat svenska folk lider det med, vi har arbetslösa, hemlösa, gamla som lider i dagens sverige... Är det rätt? Våra äldre byggde upp vårat samhälle med sina bara händer och hur tackar vi dom? Skiljer dom åt på äldre dar, lämnar dom i dålig vård, dålig mat... Blir fan ledsen bara jag tänker på alla orättvisor vi har här i landet men som ignoreras. Ska regeringen blunda för våra problem länge till? gömma huvudet i sanden och låtsas som ingenting? Fy fan säger jag bara det gör mig så arg!! Vi svenskar verkar inte värda skit ens en gång, framför allt inte vanligt arbetarfolk...ska du bli respekterad och sedd måste man vara rikemansfolk.. är det rätt?

Hmm en tanke som slog mig det är att det är konstigt att det går att rösta på Moderaterna men inte SD, tittar man på deras partiprogram så är mycket av sakerna lika varandra. Men hur kan man då rösta på Moderaterna men inte på SD? Kalla Moderaterna för ett bra parti men SD för rasister när många av deras partiprogram ser likadana ut? Fattar inte hur man får det att gå ihop. Det som skiljer dom åt är att SD inte hymlar om invandringsfrågan medans alla andra stoppar huvudet i sanden och inte vill se problemet som faktigst finns. Fega jävlar!

Det här kommer bara sluta åt ett håll..... Dom kommer köra landet i botten!!

Hoppas verkligen folk får upp ögonen till nästa val och röstar på det parti som verkligen skulle göra ändring här i landet! SD är en bit på vägen nu, äntligen har fler börjat inse att vi behöver drastiska åtgärder för att förhindra katastrof.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Du vet Linda att jag inte håller med dig, men jag respekterar att du och 330 000 andra har samma åsikter som SD. Och jag gillar dig som person och det är det viktigaste för mig.

Jag har svårt för SD politik eftersom de begrundar mångfald med ögonen, enligt SD är ju t.ex inte Zlatan svensk men för mig är han lika svensk som jag förutom att han pratar skånska då och jag värmländska. Men om man bortser från deras invandringsfråga som är deras största så har jag svårt för deras syn på homosexualitet, jag anser att all världens folk är lika mycket värda oavsett vilken religion man tillhör eller vem man är kär i.



Sen vill de ju ändra abortlagen också och det gör mig lite rädd, att jag som kvinna inte ska få bestämma över mig själv och min kropp.



Ursäkta novell kommentaren... Och jag gillar dig trots att våra politiska åsikter går isär, men jag röstade inte heller på alliansen eftersom KD också har en föråldrad syn på homosexuella eller moderaterna för deras syn på medmänniskan. Nu kan Alliansen och SD köra landet i botten så vi kan få ordning och reda på det politiska planet om 4 år :)

2010-09-20 @ 13:45:50
URL: http://pegapower.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack för kömmentaren Lisa, nu fick jag lite att läsa men det är alltid lika kul :) Ja när det gäller politik går våraåskiter isär men jag liksom du respekterar att du har en annan åskit än mig.. Gillar dig lika mycket för det gumman :).. Tänk dig vad trist allt skulle vara om alla hela tiden hade samma åsikter.. Javisst självklart finns det brister i SD:s åskiter med det håller jag med dig om men håller samtidigt med dom om att invandringen börjar bli ett problem då vi redan har måna arbetslösa, många hemlösa. Skulle göra som norge och sätta stopp ett tag och sen koncentrera oss på att försöka hjälpa dom som redan finns här. Är inte rasist eller nått sånt men just nu är sverige på väg att gå utför och något drastiskt måste göras.. Och om man tänker efter har moderaterna rätt lika åsikter men inte vågar stå för det.. men ändå får dom så mycket röster utan att kallas rasister. ..Man kan ju alltid hoppas på annat resultat nästa gång, hoppas moderaterna blir nerpetade från makten :)

2010-09-20 @ 14:10:40
URL: http://theeyeopener.blogg.se/
Postat av: petra

Vilken bra vän du har! Som gillar dig och respekterar din åsikt, jo jag menar det verkligen. För det skulle vara så lätt att sitta här bakom en dator och tänka- hur f-n tänker människan??!! Men man gömmer sig bara och det blir bara pajkastning.

Så till det du skrivit- jag undrar hur du tänker som sagt..(men inte hur f-n osv..:), man kan hålla en god ton ändå)och hur du kan förenkla allting så. Vi lever i en så oerhört globaliserad värld idag och dessutom har den rika världen i århundraden svikit tredje världen. Det är ju liksom själva bakgrunden till många av de problem som finns idag- krig och elände, ekonomisk korruption osv.

Vi som var "med på tåget", Sverige, vid industrialiseringen för 150 år sen ca, vi har det bra idag. Även om vi aldrig medverkade i koloniseringen av världen så har vi ändå ett ansvar gentemot andra tycker jag. Jag ser att du säger att vi måste tänka på Sverige nu. Men jag förstår verkligen inte!? Vad är svenskt egentligen? Finns hur många olika sorters uppblandat blod i oss när vi ser tillbaka i historien, som helst. Hur kan vi känna oss hotade av att invandrare kommer hit och som en del menar" snor våra jobb". Hur? Det är tvärtom -många invandrare tar de jobb som inte svenskar vill ha, inte alltid men många ggr är det så.

Förklara gärna hur du tänker. Sätter man sig in i bakgrunden och sätter in allt i rätt sammanhang borde det va lätt att inse att vi är alla beroende av alla. inte sverige mot andra eller tvärtom.



mvh Petra

2010-09-20 @ 19:11:01
Postat av: Linda

Tack för ditt inlägg Petra... Trevligt med folk som kan disskutera i god ton :). Det jag menade var att visst ska vi hjälpa dom som verkligen behöver hjälp.. det sägerr jag inget om men som det ser ut i dagens läge borde vi tänka på att först och främst försöka hjälpa dom som behöver hjälp här i landet först som t.ex. våra arbetslösa, hemlösa och våra äldre. När vi har gjort det då kan vi börja fundera på att börja ta in folk i landet igen.. Men för att kunna göra det borde vi enligt mig iaf hjälpa dom som redan finns här. Och vad gäller det att invandrare snor våra jobb så håller jag med dig till viss del, men som det ser ut i dagens läge så är det många arbetslösa som skulle ta dom jobben som är lediga. Visst det finns invandrare som jobbar och sköter sig.. dom har jag inget alls emot men dom som missköter sig anser jag personligen bara tar upp plats för sånna som verkligen vill ha våran hjälp.



MVH Linda

2010-09-20 @ 22:24:09
URL: http://theeyeopener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0